bluewingfires

Alla inlägg under augusti 2010

Av Tina - 23 augusti 2010 17:31


Här rullar det på,,,jag e jätteglad för Gnizta har fått tillbaka draget i linan under flera spår nu   men får jag av någon anledning lov att släppa linan så drar hon iväg som ett skott och missar naturligtvis om vinkel finns i ivern och blir osäker på om hon själv klarar av att reda ut tappet,,men hon får hållas tills hon lyckas och hon har inte stannat för att be mig om hjälp nu hääärligt!  

 

   

 

Hon har nog fått hela livet serverat på ett silverfat den tjejen,,jag har mig själv att skylla till mycket.

 

Hon var ju bara 18 dagar då hon drog på sig någon bakterieinfektion så hon var minuter från att överleva så liten hon var. Inlindad  i en handduk mot strömsholmen natt med urinstämma, utan ork att dia mamsen alls. HOn fick då PC dos och även en dos direkt under huden. Dosen var 0,2 ml X 2,,,vilken hästdos va;-P?

Veterinären hade aldrig behandlat en så ung valp med PC och kan inte säga vad det kan göra henne för framtiden,,,, tack o lov på benen igen av den lilla minidosen...men jag har alltid varit orolig att hon är svagare för att hon ätit medicin i så unga dagar än de övriga. 

Fick ju handmata henne flera dagar/nätter då hon ej orkade dia själv i början under infektionen så hon har alltid fått ligga heeela nätter i sängen, jag har bara gått omkring och trott att hon ska bli sjuk igen,,eller skadad för livet av PC så tidigt. Lite  överdrivet "plutti nuttit" har det blivit med damen. Visserligen vet man ju fortfarande inte vad som blir..Jag är glad att hon är den hon är för en gladare och tryggare hund i alla lägen får man nog leta efter, dessutom vääldigt lättbelönad.   

 

Kan bara skrattá åt henne för Om hon gör illa sig,,,så linkar hon ALLTID fram till mig för en undersökning o massage,,,eller hoppande på tre ben eller som igår då hon inte fick ut allt bajja pga gräs,,,en riktigt ängslig blick gav hon mig och vägrade gå för det dinglade där bak...Nu hjälpte jag henne inte,, nu har hon fått börja den hårda skolan   hjälp till självhjälp,,,Jag o Leena gick och hon tryckte vidare och vips puts veck,,,hahaha,,vilket skitsnack. Charmen har hon absolut på alla plan...säger jag som är ägare/uppfödare, inte ett dugg jävig jag inte :-P   

 

Kräftor, nubbar, goda pajer vinotinto med goa vänner har det blivit för nån helg sen,,allt enligt reglerna då hösten närmar sig med stormsteg..

 

  

 

I helgen som var hade vi supertrevligt besök en heldags träning av Therese Och Håkan som har "Kaka" och schäfern Xero..Vi träffades vid 11 och skiljdes åt vid 18 tiden. Vi hade jättekul med lite lydnads träning o spår, mat, fika och prat  

 

 Det var jättekul initiativ,,såna träffar gillar vi, kul när dagarna äntligen klaffar   skulle ju egentligtligen ha anmält tävlingar hela helgen med Lizzie men som sagt,,tränar mer på uppletandet och tränat Gnizta mer en period 

 

  

 

Goa pigga BW:s Cream Cake "Kaka"

 

  

 

Trygga Norpatorps Xero

 

 Ut igår igen för träning med Peder o Leena men för min del blev det inget då jag inte blir klok på Borre o hans stress då han förväntar sig nåt kul,,,jag fikade därför bara o deppade lite över att han en period blivit mer stressad i förväntan så det blir tilt helt   

 

Han skall få "stå" ett tag och bara vara. Spåra när vi är själva i skogen för göra något måste han emellanåt. Men att haa andra närvarande gör att han vill vara med överallt och med alla samtidigt. Hålla ihop allt som en "knapp"verkar det som,,,det e väl vallhunden i honom, men för det måste man kunna ladda lagom:-P

  

Hur skall det gå ? Jag börjar misströsta på en del plan.

 

På Andra plan sköter han sig fortfarande mycket bättre än tidigare, slappar av bättre hemma, riktigt lydig trots han är mitt i ett bus då han är lös med de andra,.

Problemet här hemma är ju att han heller inte riktigt får det lugnet han egentligen behöver ha eftersom han alltid kan busa med någon av våra hundar.... Nu stoppar ju vi honom i många fall, för busa är ju också vääldigt adrenalinförhöjande för en hund med dessa problem då han ju behöver lugnet omkring sig för att kunna träna på just avslappning. Detta går MYCKET bättre hemma i alla fall:-)

  

Jag vill i alla fall ta prover på honom och se om det är något fysiskt/kemiskt avvikande i och med att han verkar vara den enda i en kull av 9 valpar som blivit sååå svår att hitta avknappen på då man är ute i aktivitet där andra tränar sina hundar överhuvudtaget,,..De flesta varvar ner efter ett tag men han är maxad heela tiden ofta...Alla syskon verkar vara livliga men med en normal för åldern avknapp tack o lov...

 

  

 

 

Är vi ensamma hemma är han ju en normal tonnis, på promenader är han också det, busig springig men lydig o lyssnar bra på oss,,en som gör som vi säger då han är lös,,:-P  Man ser lugnet i ögonen i  dessa situationer och koncentrationen om vi går lite fot eller annan liten träning.  

 

Han är sååå gooo med allt o alla men hur mår han egentligen inombords i vissa situationer? Tänk att alltid vilja ha max kontroll på allt i sin närhet, vara först överallt, hälsa mest, pussa mest så det går över styr, (om han tillåts) hoppa högst, springa fortast, ha en vilja av stål, busa mest, kampa hårdast och inte kunna sortera intrycken med relevant energi för situationen om det blir för mycket runt omkring,,, Alltså GE gärnet jämt  

 

 

  SötBorre vill därför fortfarande flytta till lugnet utan konkurrens i hemmet...INTE till någon som vill agility eller en massa annat skoj på direkten, utan till någon som tar allt med ro utan brådska med något. Han behöver hjälp att lära sig ta det lugnt, men gärna lite lugn träning där emellan  

 

Nu till nåt annat,,,Jippiii!!!

 

Äntligen kom lite bilder på en tjejKaka som man inte blivit bortskämd med bilder från :-P

....efter Bruks SM:et så blir det säkert bättre på den fronten för husse Leffe som har mycket att stå i innan, tur det finns telefoner så man kan höra hur det står till med dem däruppe med deras söta kakbit Spice ;-P..Tack för bilderna!!!   

 

En liten mobilbild på sötfröken...som tydligen också ligger inne med liknande "slips" som Borre mfl..  

 

 

  

 

Leffe berättade här om dagen att Spice fick provgå 3 st skyddspår på rad a` 600 m/st. (1800 m)

 

Hon spårade jättebra i 2,5 spår,,,det fanns driv och vilja kvar men koncentrationen tröt såklart på slutet, men till slutet kom de i alla fall på Spicans vilja:-) ,,,

 

Framtiden i spåret ser alltså ljus ut även för henne ...Kul att höra !!   

 

Nog för nu,,,  

Tjingeling,,,jag har behållt maten ännu,,,gjorde nämligen inte det i natt   

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Tina - 10 augusti 2010 12:05

Jaa, Ginkullen den blev en liten minikull den 10/8 -2008..


Lizzie # TinTin tyckte det räckte med 4 yrväder tydligen  



Nu har alltså redan 2 år gått,,kan inte fatta vart tiden tagit vägen?..som vanligt  blir man förvånad ???  

Här är lite bilder på de 4 hundarna dagen till ära..

Väntar på lite fler färska bilder från somliga som inte alls är lika "på" med kameran som vi  ,,,,men alla goa Gindrinkar, Royal Fizz, Silver Bullet, Get Freaky och vår lilla egna Flower Power MÅNGA VARMA födelsedags kramar går till er och era ägare på eran dag,,GRATTIS!


Här kommer Royal Fizz   


  


Silver Bullet   


  


Get Freaky   


  


och sist Flower Power..  



  


Alla utom 1 har gjort Mh ÄNTLIGEN, de blev 16 mån mitt i vintern då jag helst brukar vilja ha den åldern på hundarna då de gör MH. Men 16 mån var i dec. !


Jag tycker för egen del (som uppfödare) att det är värdefullt för mig att fösöka få samma beskrivare och gääärna samma bana till alla kullarna så gott det går. Vi var i alla fall två som gjorde i Västerås BK i början av juli på samma bana/beskrivare som brukligt.

Fizz fick erbjudande att närvara vid MH tidigare vid ett avhopp så de antog det och gjorde det nära Kalmar där de bor. Nu återstår bara MH för Get Freaky (Madde) snart. Spännande!!!   

Madde är däremot inte sen i starten med att tävla, hon är den enda i kullen som redan förra hösten blev uppflyttad till lägre klass spår med klassvinst och 280 p.   Vi andra kommer på slutspurten  småningom.... Vi är lite mindre "mogna" än Madde  ,,,

ha nu en sköön födelsedag och sno allt ni kommer åt att äta!!! DET är NI värda idag   



Av Tina - 9 augusti 2010 18:47


        


  Såååå bra han showar runt  även där, bästa goa "Tuppen" 


Han e inte bara snygg, (blev ju BIM ena dagen o BIR BIG och BIS 4 i Tromsö för ett tag sen och nu har matte & han även visat att det går framåt i NRH- träningen också, de är nu nästan GK i grundkursen för räddningshundar i Norge, det återstår bara första hjälpen delen för matte,,och det fixar hon galant, hon jobbar ju på ett djursjukhus så det skall väl fixa sig finfint   Den här helgen har de också varit på utställning, men har inte hört om han var lika snygg nu som då?    


Yoshi avslutade också nyligen grundkursen i agility,,här är en liten filmsnutt från dem i april 2010

 


Sen fick jag sms av Lennart som har brorsan Marre som redan provat en träningstävling i klass 1 och fått första pris,,Han blev såå trött av all koncentration tävlingsmässigt lillbubben,,,men skötte sig jättebra så ung han är,,Inga riktiga domare var det ju, men skitkul att ha testat och sååå duktiga!    


Här är Marre på bild, En av alla Fina killar bland Kakorna , skryt, skryt, skryt  som nästan smälter in i klipphällen på bilden,,,


 BW:s Marble Cake "Marre"


  



 Nu till fortsättning spårGniztret!!!


Igår då vi åkte iväg för att promenera  på morgonen innan jobbet lade vi samtidigt 4 st motivations spår åt Gnizta, och Motivation det har hon verkligen egentligen,,, då hon har kortare liggtid,,,Jag får nu strunta i hennes höga nos bitvis just nu och tänka mer på hur vi lägger "spårbenen" i stället så hon inte kan gena i spåret.

Det får bli såna spår i början ett par tillfällen till,,sen lägger vi på tiden eftersom. Håller emot henne i linan så "fladdret" minimeras, se till att hon är lugn i starter och inte ivrig i överdrift och snitsla spåret så jag lär mig henne och vad hon pysslar med då o då  . Släpper jag henne fööör långt så springer benen fortare än näsan hänger med om man så säger, (vid kort liggtid nu alltså :-P ) Då utbryter ett sökbeteende hos henne, för Att hon har näsa det vet jag innerst inne sen förut,,men hur nyttjar den på bästa sätt vid olika liggtider har hon visst inte lärt sig. Ska det vara fågel, fisk eller mittimellan näsa i längre liggtider behöver hon lära sig nu. 


Nu inriktar jag mig i alla fall på att vi skall lyckas till spårslut utan att gena något alls, och att det skall vara skitkul för oss båda,,  


Ojojoj värst vad det uppdaters här nu då? Skönt att skriva av sig när träningen inte går spikrakt jämt,,,Och kul när det ramlar in framgångar här och där   

Tjingeling!!!

Av Tina - 7 augusti 2010 22:15

  

 Raka vägen från jobbet till skogs för att lägga spår till Gnizta. Nu skulle det få ligga 4 timmar. Ett ganska kort och med föremål enbart på slutet. Hon fick även ett synintryck innan påsläpp.

Dessvärre så blev det som jag misstänkte,,,hon drog ut sakta som om hon hade ett spår först,,sen stannade hon,,letade uppåt återigen efter något, Jag väntade ut henne läänge, nej, hon fäster inget spår,,,så jag selade av henne o kände uppenbar irritation närma sig idag med, men  följde i stället Håkan på spåret med Borre och sen Tosca. Efter spåren så tränade jag enbart uppletande med Lizzie  vilket gick riktigt bra idag   

      

Borre,,han blir/är en härlig bulldoozer i spåret,,Jag hängde med o fotade men inga bra bilder alls,,vid ett tillfälle blev han störd av mig för jag kom långt efter så han stannade till o kollade bara till vad det var men fortsatte fokuserat på spåret efter snabb kontroll.  

 

Han är en riktig irring i en del situationer men när han tränar är han himla samlad...  Tosca gjorde ett jättbra spår långt med många olika terrängbyten och djupt nerstoppade spårpinnar här o där på spåret så bara liite av dem var vid markytan, de fixade alla 7 + slut utom 1 , den tog husse 

 

      

På slutet gjorde vi ett riktigt motivationsspår åt Gnizta där Håkan fick ligga på slutet....Ett spår i form av en fiskekrok. Självklart drog Gnzita iväg i sjujädra fart i linan o letade sig fram med hög o låg nos om vartannat i ett... spår...eller vittingskorridor. Skitlycklig hund som hittat husse med bästaste minikampstocken,,,Hon var sååå stolt att hon äntligen var "duktig  ,,Tror jag drar igång intresset lite så här o sen så hoppas vi att "komma på spåret igen" ...4 glada hundar o 2 glada förare åkte hem,,Den 5 :e hunden var med o la alla spåren så hon var nöjd hon också:-)

 

    

 

 

Fick Sms i skogen,,,Malin har landat i Kefalonia efter tekniskt fel i starten på arlanda,,TYPISKT tekniskt fel på första resan o med en mor som är flygrädd...Snacka om jag var nervös idag,,,Nu e det lugnt för nu e dem på plats i värmen  ,,men ooops vad händer nu???....Tosca föll av soffan precis,,,Vräkaren allmänt kallad,,,så går det när man ligger på rygg och rullar hit o dit i sömnen framför Ghostrider,,hahaha,,så yrvaken och förvånad hon ser ut där nere på golvet nu    

  

Natti natti,,,imorgon bitti blir det spår igen, sen jobbet  

Tjingeling  


Av Tina - 6 augusti 2010 12:56

Ett mycket trevligare inlägg idag...

Snart på G till jobbet och ska först säga hej svejs till yngsta dotter Malin som far till Greece med pojkvännen o deras familj   


Härligt för henne att komma iväg eftersom hennes mesmamma är flygrädd (trots att jag åkt förr)     


Se här har hon börjat ladda upp vingarna för ett lyft mot Kefalonia,,,Ha sååå skönt Malin & co !


  


Idag var en super skön dag igen,,,laddar inför helgens troliga 4 timmars spår, rätt känsla börjar infinna sig   

Ha en bra helg all folks,,,jag jobbar till måndag..

Av Tina - 5 augusti 2010 17:54

Sluta läsa nu om ni väntar er ett glatt inlägg   

Jag tycker att det skall var kul att läsa bloggar o bli glad av dem, men allt är ju inte kul jämt bara,,har inte skrivit så mycket om spårstrulen av den anedningen, så jag bara varnar för att det blir deppskrift här idag.

Idag fick jag spel i skogen då jag o Pia var och tränade,,mitt tålamod är snart slut med Gnizta o spåret..Har väl aldrig varit med om en knepigare hund till att spåra med än henne! Hittar ingen röd tråd varför det ibland går jättebra o ibland går riktigt åt he---te! 

Skylla enbart på vitmossan håller jag nog inte med om Mackan tyvärr ..Hon hoppade till och med upp på en sten för att vinda in o hitta en av pinnarna hos Mackan :-0 Har jag en superdålig spårhund i snöret eller vad har jag gjort för fel med henne? Tur måndags spåret gick hyffsat o att några spår gjort det i alla fall..

 


  


Ledsen goa Gnizta, vad menar du matte?

 

 Ligger spåret 30 min spårar hon självklart inte bra,, men vill framåt i alla fall, irrar såklart pga liggtiden flyktigt med hennes djädra (i spårarbetet ) söknäsa hit o dit, men hon tar sig i alla fall fram o ligger oftast på så det känns lagom i linan, men med alla olika liggtider 30 min - 2 timmar vad det verkar är suget föremålen, INTE själva spåret annars verkar intresset/farten svalna. Hon är jätteduktig på att hitta pinnar o föremålen i spåret alltså.(Brukar väl annars oftast vara tvärtom alltså, svårt med föremålen i spåret)

Genom att höja upp nosen ofta och "vinda in" ev. pinnar, leksaker som jag lagt på spåret...lyckas hon ju att ta sig till slutet i alla fall men Inte vid 2 timmars utan föremål, NOT!

 

  

Så här funkar hon just nu eller jag menar funkar inte :

Längre liggtid, 2 timmar, så hittar hon inte ens spåret OM jag inte har föremål i närheten av starten, men vindar sig fram mer eller mindre med hjälp av dem, och det vill man ju INTE, Spårar där emellan, NOT , kan inte kalla det för spår!?!?

(Jag har uteslutit föremål vid 2 av dessa 2 timmars tillfällen och bara haft ett slut för att jag skall minimera risken att vinda in dessa, men hon går inte målmedvetet framåt då,,,,bara okontrollerat promenerande som om det inte alls var så spännande.

Då hon spårar med ganska bra attityd , drag i linan, är om spåret enbart ligger ca: 1 - högst 1.30 timme, men är väl fladdrig då också, då o då lyfter hon väldigt medvetet på huvudet efter vittring av ev. pinnar o dyl. så hon kan riktningsbestämma eller vad fasen hon nu gör?

 

Då provade jag lite längre liggtider upp till lite drygt 2 timmar men då undrar hon VAR ÄR SPÅRET,,eller HUR KUL ÄR DETTA? Är det lönt att prova längre liggtid känner jag spontant...? Prova gör ju inget iofs.

Här är Alltså 2 problem som inte är så kul att ha samtidigt.

1. Kort liggtid =  mycket fladdrig Gnizta och hög näsa men tar sig fram oftast ganska glatt i "spåret" genom att (om det ligger föremål) vinda sig fram mellan föremålen.

2. Vid för lång liggtid hittar hon inte ens ett spår OM det inte finns föremål förstås att vinda in i starten,,(noga med henne o vinden i ryggen) då "tar hon skruv" av vindarna trots allt och kommer till slutet oftast,,,Grrrrr, blir galen på henne just nu, ingen trygg spårning i alla fall !

I måndags la jag ett motivations spår med synintryck och spåret låg i bara 1 timme o 20 min ca...Jag lade själv spåret o Gnizta fick synintryck..Gick kanon!!! Faktiskt inte ens så väldigt hög näsa och en finfin vinkeltagning?!.     

Men idag igen  ,,,Pia gick ut ett ganska kort banankrok spår med bara slut och liggtid 2 timmar.

 

Fanns inget spår sa Gnzita o tittade skelögt på mig...,,sen skickade jag på Lizzie som inte alls hade ett dugg problem att hitta Pias doft som spåret ju utgjordes av. Visserligen är hon ju mer van o har en massa fler spår och är äldre men så här upp o ner i spåret har det aldrig varit med Lizzie eller någon annan jag spårat med...en berikning av erfarenhet för mig alltså..Tråkig,, men ändå en erfarenhet!

 

  

Har i alla fall fått tipset om att prova 4 timmarsliggtid,,fattar inte hur hon skall få motivation att ta upp det när det ser ut som om hon har tappat luktsinnet helt på 2 timmar ? ,,men prova måste jag göra i alla fall , dessutom även denna gång med synintryck först,,,  just nu tvivlar jag på henne i alla lägen vad gäller spåret stackarn  

Usch o fy nu när jag inte fattar mig på henne,,Måste glädjas och säga grattis Sillen o Anna som hittat stinget i spåret fleera gånger nu,   vi kommer väl till slut kanske?

Nu får jag se när jag är helsugen igen att testa hennes 4 timmars,,men helt mot min vanliga vilja så skall hennes spår snitslas HELT en lång tid framöver, inte för att styra utan för att se vad hon pysslar med,,,gör hon nåt helt galet kliver vi bara av!

 Nu känns det i alla fall, BLÄ! Visst hon har många andra mycket bra sidor,,Men utan spårnäsa,,,TRÅÅÅÅKIGT  !!!  Inte alltför munter blogg,,,läs mer än gärna någon annans blogg efteråt om ni ändå fullföljde denna deppo blogg..För jag suger idag som de yngre här hemma brukar säga då nåt är fel:-P .

 

Idag gillar jag dammsugaren i stället, finns fler färger att välja på, den morrar, har svans o allt ju. Byt bara påse när "magen" är full så suger den vidare precis som en riktig spårsugen hund  

Hadet!     



Av Tina - 4 augusti 2010 20:17

...så himla illa det gick i Hedåker i söndags då jag efter ett infall äntligen gjorde det vi talat om länge. Nämligen att ringa Mackan för ett träffas o träna lite. Mackan o vi  bor ju bara 30 min från varandra men ändå träffas vi sällan som tusan:-P

 

 Vi har ju de "små" blivande appell hundarna båda två ,,Gnizta här hemma blir faktiskt snart 2 år så herreguud vad har hon o jag haft för sporadisk träning då under dessa år ??? 

  

Hon hade i alla fall redan lagt ett spår då jag kom dit:-) Gnizta är, vad det verkar mer en naturlig sökhund än spårhund,,vilket skulle vara kul att träna i stället men passar så dåligt med sökgrupp o mina arbetstider tyvärr.

 

Hennes fula ovana är att hon gärna vindar in sina föremål  i spåret titt som tätt så det kan genas här och där om man inte ser upp. Mackan la ett spår åt mig med vinden (då den fanns där) i ryggen enligt konstens regler. Hon börjar spåra ,,HUR? JO, ,som en snigel,,,fy sjutton, vad händer?

 

Mackan tror att hennes snigelaktiga hastighet o nästan ointresse beror på att hon är ovan att spåra i vitmossa,,,vet ingen hund jag märkt detta på tidigare ?

Visst kan så vara,,men är mäkta förvånad ändå..Jag har verkligen varit förskonad  att inget underlag har spelat någon större roll. Vi har spårat föbi björnskit, grisbökningar, porsch?! skvattram..Hon kändes inte ett dugg motiverad heller?,,, så förvånad jag blev. Men, men då vet vi det,,,eller så var det en super dålig dag för henne. Hahaha skrattade lite gott åt henne trots allt, då spåret vid ett ställe gick förbi en sten och den gick hon upp på vädrade och fick in ett av föremålen på spåret direkt,,,Näsa har hon i alla fall,,men dj...ligt hög  

Rosso var det drag i linan på,,ME LIKE! Precis som jag är van vid annars..Han blir en super hund i spåret med det spårintresset   

 

Igår däremot så spårade Gnizta glatt igen, inte heller så yvigt ,och med ganska låg näsa och bra koncentration,, men då var det heller ingen vitmossa :-P

Pga hennes yvighet i spåret o nästan söknäsan på topp då o då när vi spårar, ska jag nu alltid vara mer noga med längre liggtid och bara föremål i slutet så det inte finns  chans att vinda in dessa. Hon är ju jättebra att hitta pinnarna och grejorna i spåret i alla fall,,,dock på fel arbetssätt ibland    

 

Samtidigt som jag skulle spåra med Gnizta och tränade upppletande med Lizzie kastade jag även in fikakorgen o tonnisarna för att jag samtidigt passa på att övningsköra med dem i 3 timmar under tiden låg spåret... i halvtid så öppnade vi fikakorgen och tränade uppletande,,perfekt ju,,,brrrrrum brrrum i skogen  :-)

 

Kändes fakiskt riktigt tryggt att sitta bredvid så länge de endast körde max 50km på Bovallsskogens kurviga sträckor:-P

 

Konstig känsla,,,,där jag satt på passagerarstolen, satt de i sin bilbarnsstol, inte allt för länge sen    Skitbra ,,,Snart får man skjuts till o från puben kanske,,,gentjänster ju   

 

Nu till nåt annat gulligt...:-)

 

Alla bilder har Pia K Ögaard tagit.

 

 

  

 

 Zten tror jag det här är :-) De är två brorsor, Zten & Ztanley 8v gamla o vilda o charmiga :-)

I söndags kväll,,,till natt,,nästan,,  besökte vi Puppe familjen som ju är vinstrik på flera sätt än i brukset,,Mopsarna de har är otroligt vinstrika på utställning, så vinstrika att Lena uppfödaren blev WorldWinner breeder i Danmark i år  

 

  

 

BW:s Spooky Cookie " Puppe" står ut med mycket och gillar det skarpt.-P

 

            

 

Kennel Puggen som de heter, hade 2 st 8 v valpar. kompisen Pias dotter Tone ville veta lite mer om rasen,,De var verkligen charmiga, Zten & Ztanley! Vilka yrväder o mitt i alltihopa lattjar de hejvilt med Puppe..Mopsar verkar vara en tålig men liten ras :-) Får se om  det kanske hamnar en mops hos Tone en vacker dag:-)

Idag tisdag var det shopping,,2 väskor, 1 hurtta sele o ännu en till spårsele...Så slipper man åka utan spårutrustning igen då man skall spåra om jag får lov att ta lillbilen :-P (lånade Mackans i söndags,,,glömde visst )

  

  

Söööt Puppe!

 Nää,,Tjingeling,,,nu väntar jag ett sent samtal !


Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards