bluewingfires

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Litet Sikte mot championat med old lady :)

Av Tina - 26 november 2013 20:54


Infall är jag bra på,,så infall fick det bli. Jag gillar ju tävla och gillar vara lagom spänd så sagt och gjort började jag återuppta lydnadslydnads träningen i juni med Lizzie. Från 2010 och henne brukschampionat så har vi inte tävlat alls, bara småtränat lite då jag ägnat mest tävlingsträning åt hennes dotter Gnizta så oxå hon kanske skulle ta sig till elit spår och satsa mot ett championat.

2010 tävlade jag och Lizzie sist efter brukschampionatet och det i klass 3 med 1:a pris, sen la vi det alltså på hyllan fram tills i år då jag så gärna ville tävla med Gnizta i elitspår och fick för mig att damma av Lizzie i lydnaden och började på lära in elitlydnads momenten i flitig målmedveten träning inför rasmästerskapet :) Plötsligt var det sååå skoj ! Gnizta i träning för start i elitbruks och Lizzie för debuten i elitlydnad. Jag var jätte pepp att ha de två i sikte på rasmästerskapet.


Väl där så hade Gnizta börjat löpa :(( Men Lizzie var fit for fight! Slutade med 2:a pris och 2:a placering,,,låååångt från 1.an Mia med Lyxa men ändå skojj!   Nu fick jag mersmak,,kanske kan ta något 1.a pris då jag kollade igenom betygen..Vi anmälde en till i hemma klubben, ett till 2:a pris, sen en tävling till i Fagersta och plötsligt så dök visst ett 1:a pris upp   Vi kan yes :D !!! Mer pepp blev man ju så i helgen gjorde vi en fjärde elitlydnadstävling, nu som Örebro BK höll i i ett ridhus tant Lizzie och jag....och ännu ett 1:a pris dök upp..Sååå nöjd och glad med min hund. Hon är 9,5 år och jag märker inget alls på henne att hon är äldre i träningen   inte alls heller på tävling.. Hon var väl het, väl sugen på hästskit, men alldeles¨alldeles underbart glad :D Såå också jag...

Vi slutade med 263 p 1:a pris 1:a plats av 7 så NU är jag ännu mer sugen på det sista...om det dröjer såå vad gör det,,ÄLSKAR TÄVLA DENNA HUND <3


    


Så här gick det på sista vändan i helgen...


Sitt i grupp : 8 - lyfter tass


Platsligg: 8 nosar ( i ridhus hästskit e gott och kan ju finnas i ströet,=  matte måste träna i ridhus)


Ff: 7,5  - vxl pos, segt sitt, ngt luft..


Zätat : 10 -Bra!!


Inkall stå ligg: 8 - ngt segt lägg, ngt långsamt stå ( hatmoment ever alla hundar jag haft)


Sändande med lägg och inkallning ( rutan ) 9,5 -avslut


Apport dirr: 9 - lätt tugg vid avlämning / jag själv gillar hennes bestämda gripanden )


Apport metall/hopp: 9 - lätt startskall ( onödigt övertaggad )


Vittringsprov: 7 - Omtag, tappar vid avlämning ( klantig matte som f....n ...kostade mkt )


Fjärr; 6,5 - missar ett skifte, lite flytt ( brukar inte missa skifte,,nu glad åt vääldigt lite flytt :D )


 NÖJD som tusan ! Men allt kan ju verkligen bli bättre ( inte zätat för dagen ;) Bäst checka av några fler tävlingar innan spår säsongen och Gnizta ska debutera i eliten :) Då är det hennes tur !


Något som är extra kul var att Peder med Kicken vann klass 2 på 187 p av 11 ekipage och att Isabella med Madde tävlade klass 3 med andra pris och fyra av 6 ! De har ett första pris kvar till LPIII,,,Blir skoj att mötas på ny tävling framöver,,,och det står inte på förrän vi alla tre möts i samma klass :D

Hejja ALLA BW:s så drar vi gärnet och ses på banan någonstans   

Hadet Gott all folks...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 11 februari 2014 10:45

  Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment hull...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards