bluewingfires

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Målet nått i lydnaden !

Av Tina - 11 februari 2014 10:45


Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment huller om nuller vid träning ibland men vi startar alltid upp med fritt följ...


ja här fick vi stora snurren, inte speciellt på rutan som det började med, inte på inkallningen heller men på fria följet alltså. Vi startade med två steg bakåt, sen språng marsch fram vä hö helt om fram osv osv....Fick inte till ett flyt alls..usch och fy vilken dålig känsla dagen började med. Betyg 6,5p bara såklart..


Nästa omgång moment blev det *plötsligt* vi som skulle in ! Hunden före oss gick sååå fort upplevde jag ;P Det blev till att rusa in och börja resterande moment som var app. med dirr. apport hopp, vittringen och fjärren..och Nu gick det bättre :D Betyg 9, 9,5, 9, och 7...Därmed klarade vi av Championatet! YES!!!! Inte med många poäng över me we did it..Nådde mitt och Lizzies mål :D


Med henne har jag nått de målen jag önskat..Hon och jag passar väldigt bra för varandra..vi kan varandra utan och innan efter alla dessa träningsår ihop:) En jätteskön känsla när man kommer dit..Mitt mål med henne var från början SBCh, och det fick vi 2010 samma år startade vi klass 3 och fick 1:a pris där..


Lizzie och jag slutade tävla då för jag staratade upp hennes dotter Gnizta med målet på samma vis..SEBCH,,och där fortsätter vi nu:) I juni-13 tog jag upp lydnadsträningen igen och med elitmomenten för inlärning med Lizzie och målet var för skoj skull rasmästerskapet i elit lydnad med henne då man inte fick starta två hundar i samma klass,,(Gnizta elit spår) Nu löpte Gnizta men Lizzie kom till start..Visserligen med ett 2:a pris men en  andra blev det att glädjas över..Sen gjorde vi 6 tävlingar till och nu i januari kom vi i mål :D Såååå skojj att vi klarade det.. Snart blir det hennes 10:e födelsedag att fira..Hon skall få mycket gott att knapra på mitt hjärta <3


Tjingeling till nästa vända jag skärper upp bloggen..;)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Av Tina - 9 december 2013 16:54


Som uppfödare har man mycket att ta hänsyn till för att bevara en ras frisk, sund och med dess bestämda egenskaper. Ge avkall på för att nå en förbättring på annat..Mycket bolla fram och tillbaka om ditt och datt för att komma fram till den säkraste ...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards