bluewingfires

Alla inlägg under april 2011

Av Tina - 20 april 2011 20:45


Tjolahopp, STORT GRATTIS till vår älskade dotter Isabelle har fyllt 20 år. Med öppet hus för släkt o vänner firade vi henne på hennes stora dag den 14:e

Den 8:e blir det en hemlig upplevelse för henne  mfl. mer säger vi inte ;-))


  

Isabelle 20 år


Hundgrattis också,,dra på trissor, min lilla "bebis" Gnizta & jag debuterade i klass 1 med klassvinst och 191,5 p,,Stolt som tuppen blev vi båda,,Spelar ingen roll om det är 1:a n eller eliten,,Jag blir lika glad bara det går vägen som man vill


    


Pajas som ju redan är lydnadschampion för flera år sen kom 3:a på fina 282 p i elitklass, så vi var 2 Blåwingar av 2 startande som stod på pallplats på samma klubb (Skultuna BK)  samma dag  :-D  Det är alltid Vårt mål såklart ;-))


*****************


MH två helger på rad,,så stolt och glad över finfina MH kryss i protokollen hos Marre, Puppe, Spice, Kaka & Peace ur Joy Of Baking kullen...Arrac gjorde sitt i höstas, så nu återstår "bara" 3. Yoshi i NordNorge, Ess och Borre =) Spänningen fortsätter alltså;-)


Lekfulla, orädda, livliga, nyfikna, och spöken, passa er ;-) Bra avreaktioner rakt igenom :-)) Duktiga Ni!

Kör hårt,, Nu är spår/sök skogen er    

 

Kak ägare,,,Kan man få tigga till sig lite bilder på er från MH:t ? Någon som fotade,,Therese, Sussi ???

TACK Anna för att du filmade   

 

The Lovetravel has been done...Lizzie är nu parad med sin tilltänkte i Holland. 3 parningar med 20 min hängningar vardera så f...n om det inte biter,,Vi håller i alla fall tummarna stenhårt såklart   

 

  

 

          

 

Romeo & Julia ?  

 

Lizzie tyckte det räckte sen som synes ;-))

Huvudvärk eller nå't   

 

Tjingeling !

 

 

 

 

 

Av Tina - 4 april 2011 13:12


STORT GRATTIS BW:S Royal Fizz & matte Ingmarie för Fizens GK MT på Öland i helgen. 348 p fixade de ihop, bravisimo, duktiga ni  


  


BW:s Royal Fizz 


Fizz har alltid varit en mycket speciell hund. Avvek ganska mycket från sina syskon i att vara mindre livlig än dem. De andra for runt under tiden han ofta satt i egna tankar och filosoferade som tjuren Ferdinand. När han väl kände för att leka med de andra så vann han oftast kampen om leksakerna. När han ville då dj...lar !!!   Han var/är en Cool, social, kampglad men som sagt en väääldigt självständig gosse. En otroligt mysig och snäll hund helt enkelt.

Hans MT speglade självständigheten på flera vis enligt matte och domaren. Har själv inte sett protokollet men skall bli spännande och se var kryssen sitter. T.ex så berättade IngMarie att han bara satt stilla framför henne och kollade in släden. Han har alltså ännu inte mycket aggressivitet i sig, den blev liten, (vilket kan tyckas väl är jättebra)  Det kommer mer och mer med åldern iofs. Han själv ansåg alltså inte det här vara något speciellt hot så man måste slösa så mycket krut på... I alla fall en söndag som denna hehehe...Nu är Fizz dryga 2,5 år bara och han har blivit lite mer vaksam med åldern i alla fall..   


Nu till nåt  "skitbesvärligt"....för jag e INGEN datahacker alls och har INGEN sån hemma heller...


Då min dator börjat strula enormt och det var kraschrisk imorse så måste jag meddela lite så här också vad gäller lägeranmälan och inbetalning.


Missa inte er anmäla till lägret senast d. 7/4 och betalning senast 10/4 till mig.



Jag måste betala in till Stigmansgården d. 15:e.



  


Leenas fina flagga är ren o fin igen för 2011:s träff

 

   


Kaka väntar på att få spåra människa..


               


Jaa nog e ni lite udda, men ni e BÄST på FEST   när hundträningen ligger lågt på kvällarna .....


Träning på dagarna, sova lite på nätterna, sena trevliga grillkvällar med god mat & dryck gör helheten så himla skoj med er alla trevliga Blåwingar,..Frisk luft i massor i ur och skur får vi dessutom...  


Just ja, vi tränar ju  hundarna också...


  


BW:s Rocky Road tränar sök...

 

Nu är det Fullt hus på vandrarhemmet (om man inte kan bo ihop med någon) och fullt på husvagns platserna (9+1 utan el). Det kanske går att ordna fram fler små rum i de större husen däremot, ring mig om frågor så kan vi nog lösa det  


(Även om en del har svårt att veta nu om ni kan, så brukar det oftast kunna lösas i sista sekund med dem på plats i Tiveden.)


25% av era nätters boenden skall vara mig tillhanda alltså absolut senast den 10/4. Vill ni så får ni betala hela summan såklart. ( Rest summan skall annars vara hos mig senast den 10/6)


Mitt kontonummer är detsamma ni fått tidigare. I handelsbanken. Om ni inte har det kvar så ring.  


 Skriv också ett sms till mig då ni satt in dem Och ett mail, jag svarar på det som funkar  


 SKRIV hundens namn på insättningen så jag vet vem jag fått pengar av.


Vore jättesnällt om ni håller det datumet annars måste jag ligga ute med era summor som tillsammans blir ganska mycket. Den 15/4 skall Stigmangården ha summan från mig. Det är bekvämare för honom att bara ha en ansvarig att skicka bekräftelser till men de flesta av er brukar ju strömma in med pengarna i tid ...annars påminner jag   

Här ser ni priserna:  www.tiveden.com

Husvagns/service avgift  är 225:- / natt.


Frågor??? Ja ring gääärna    Är fler intresserade att träna lydnad för Towa lörd. och söndag under helgen så hör av er så fort som möjligt så jag kan räkna på vad det blir för pris /pers !!!


Nu till frågan hanhund eller tik som tävlingssugen?


  


Korad BW:s X Of Quick Step  "Kicken"


Varför vill så många ha en tik att träna/tävla med tro?

Jag förstår om man nu har tik i famijen att tik är ett argument. Men som tävlingshund står det oftast en hane högst upp på pallen i de högsta klasserna och på de riktiga stora mästerskapen.


Färgval får heller inte avgöra att man vill ha en Aussie...Merlarna är ju så speciella för en del. Man skall naturlitvis para ihop sig med den individ som känns bra i sitt     


Jag själv skulle nog ha hane om jag INTE var intresserad av  avel men ville tävla.


Satt igår och berättade åt en tävlingssugen ev. valpklöpare hur ett år med en tik i värsta fall kunde se ut..


  


BW:s Petite Choux "Ess"


* Löp i 3 v, tävlingsförbud i Sverige och sen i värsta fall en skendräktighet som kan vara upp till 8v och allt detta X 2 / år om oturen är framme.


  


Korad BW:s X Of Blue Buddy "Buddy"

Det här var Ett extremfall men i så fall en tid då man inte kan träna/tävla på 22v för att tiken är "trälig" som "tror hon" är dräktig .


  


BW:s Silver Bullet " Sillen"

Sammanlagt Ca 5 månader av ett år försvinner alltså plättlätt. Hoppas då det sker vintertid el. annan icke tävlingssäsong )


  


Korad BW:s A Touch Of Hous "Ozzy"


 Summan av en  tänkbar tävlingssäsong för en tikägare med VÄRSTA tänkbara förutsättning blir inte så stor pga av tik och våran vinter vi har i Sverige. Sen att försöka få komma med på tävlingar så man kan komma någonstans är inte heller en "dans på rosor"  


  


BW:s X Of Red Carat "Tex"


Var sitter gossen här då, Syns väl....(tur Lizzie sitter därbak hehehe)   


Mer Ståtliga är gossar dessutom  




BW:s Marble Cake "Marre" & våra tjejer..


  ....och förresten för er som vill veta så har Lizzie börjat löpa så vi drar snart mot Holland om allt går som vi hoppas   


  


Se BCh Korad LPI BW:s Queen Of Lizards

 
Tjingeling nu e snön slut snart...Jippiii..spåååår!!!


  


TJH BW:s Plexus & Polarn:-)



Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards