bluewingfires

Alla inlägg under januari 2012

Av Tina - 23 januari 2012 12:26


Flera undrar om vi har försvunnit från landet;-P Skämt åsido såklart, men bloggen är not alive kan man säga...

Själv tränar vi klass 2 i vinter jag & Gnizta, underhåller för lägre start igen,,DÅ skall vi oxå ha med slutpinnen:-P (Blir väl troligtvis till hösten nu om valpar) och klass elitlydnad med Lizzie, Håkan tränar sporadiskt med Tosca då hon gnisslar en hel del vid träningarna , en del tillfällen mer än andra:-(.. ibland går det åt rätt håll,,men och efter några kommande träningar så dyker plötsligt ljudet upp lika illa igen..Känns ju såklart Hopplöst,,och träningen blir inte munter för någon då..H tröttnar efter att ha provat på ALLT..nästan...skulle nog jag med.. 


Här fyller vi ut med lite bilder,,först på Gnizta...

  


Gniztas rumpa i moment apport;-P


  


Kommer ...


 


Lillskruttan "kryper för mig ibland" oxå,,,men hon gillar´t;-P


Håkan bistår numera en stor del av extra motioneringen av våra hundar,,,BRA tycker jag som avskyr löpträning och sitter hellre på cykeln med hundarna..Han löptränar 5-6 dagar av 7 senaste månaden..Bra för hundarna som allt som oftast är med..blir några mil i veckan =)


Spårat har vi också kommit igång med..F---n så kul det är...säger jag precis som det inte är det jag gjort de senaste 23 åren   !!!


I Love skogen


Som jag sa tidigare så ska Gnizta förhoppningsvis få bli mor i vår,,,jag hade visst tittat fel på längden mellan löpen i almanackan,,Hon har 7,5 månad ca mellan sina löp..så i början av februari skall hon förhoppningsvis sätta igång.


Trodde helt klart att Tosca och Lizzie skulle dragit igång henne tidigare men icke..för mig är det bara bra i och för sig =)


   Finaste Tedde


Hanen blir som tidigare nämnst,,Korad Mr Binks Gentleman Jack..( på bild )Till Gniztret känns han såå passande och gjorde ett underbart intryck då vi träffade honom...


Han är född 2004 och inga sjukdomar som visat sig ur hans kull hittills, bra med lite ålder på avelsdjur av den anledningen, men inga garantier såklart. Dessutom har han använts 2 ggr av samma 2 uppfödare för de är så nöjda med hundarna efter honom, med något undantag, både mentalt och utseendemässigt. 

Att leta passande hanar till sina tikar är ALDRIG lätt..MASSOR som spelar in..Inte bara hanen själv och tiken..

Har varit livliga diskussioner på SASK facebook sida om just avel...Intresssant och bra läsning mestadels !


Under den här månaden har "Tulpan kullen" (Lizzie& cane ) hunnit fylla 7 månader,,Härliga goa hundar som det verkar hittills,,Får bilder från somliga,,hmm,,Och jag som ÄLSKAR bilder tackar för dem !!!


Här är 2 flitiga "bildskickerskor" . De föreställer Jackpot ( Black tri) och Blix (redmerle)


  

     


        


Fler bilder på Blåwingar har inkommit...


Korad BW.s X Of Blue Buddy


Aussiegalning!


  


...en till på honom..


  


Sen på snart fullvuxna gossen "Marre"


SE VCH BW:s Marble Cake


     


Slut i rutan....


ha sååå skoj med dogsen,,,Nu börjar snart säsongen..och här planeras Blåwingeläger för fullt ....Återkommer om detta!

Tjingeling   

                 




 


       


  






Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards