bluewingfires

Alla inlägg under december 2011

Av Tina - 7 december 2011 10:37


Idag måste jag säga att det börjar kännas som att julen är på G...Det ÄR vitt ute !!! Hela 4 mm tjockt lager ligger som ett lätt fint lager på balkongräcket då jag smiter förbi fönstret lagom sömnig ÄNTLIGEN,,men högst 1 dm TACK    Snart vänder det igen och blir ljusare,,längtar verkligen mot ljusare tider så man kan träna utomhus utan konstgjort lyse.


Här händer det inte sååå väldigt mycket bland Blåwingar rent tävlingsmässigt, hör att det i alla fall tränas inför en ny säsong igen. Vi är ju några som tränar lydnadsklasslydnaden och kanske siktar mot vinterstart i ridhus innan spår/sök säsongen kommer igång igen   


I helgen fick vi till en exteriör beskrivning av "Gnizta" i Eskilstuna där Lena Stangvik ställde upp med att beskriva några Aussies där. MT gjorde hon ju nyligen så vi behövde beskrivningen för att få Gnizta Korad...och nu är det gjort. Min lilla otroligt happy Vildvittra heter nu mera: KORAD Blue wingfire's Flower Power   hon börjar visst bli stor nu...även i mina ögon hahaha,,,tycker ju alltid hon varit så liten..stackars sladdisar ;-))


Självklart fanns där brister i exteriören såklart NOBODY is perfect except the captain ;-P ,,En del visste jag ju redan..Hon har ju ett ganska litet huvud, lite smalt nosparti (förföljer oss i flera kullar ;-) någon sämre vinkel än annan, lite mjuk päls (urfälld för dagen ) Fin helhet har hon i alla fall..och rör sig bra. Hon är ju heller inte ett dugg påverkad av denna nogranna hanteringen av beskrivaren, mätningen på bredd och höjd och längd eller dyligt. Hon är ju en trygg sprallig tjej och väldigt orädd i miljöer med människor och andra hundar/djur..


Tänker faktiskt därför inte byta ut huvudet/nospartiet trots brister i det yttre för jag gillar träna och umgås med innehållet   


Här är hon på en nytagen bild,,min härligt positiva alltid lyckliga lekfulla tjej:


 Korad Blue Wingfires' Flower Power ( efter: TJH (RÄ) Korad Windedos Night Flight # undan: SE BCH Korad Blue Wingfire's Queen Of Lizards)


 


Vi börjar nästa år med förhoppningsvis en härlig lagom stor kull valpar efter henne och Ted...om honom kan ni läsa på kullsidan, eller i tidigare inlägg i bloggen i november..Gnizta själv har ju sin egna sida.. Snart helt urfälld så löpet står för dörren....  

För övrigt så tränar jag med Gnizta inför 2an och liite 3an och mamsen Lizzie tränar jag inför start i elit lydnad så småningom,,,men ack,,jag är verkligen ingen petare och förbiser lite allt möjligt som säkerligen gör att det blir nerdrag i elitklass...Men klarar vi 1a priser och har skoj så är nerdraget för petitesserna i betyget för mig inte så viktigt utan mer känslan och glädjen i träningen..men självklart är målet fortfarande 1a priser, så lite krav på mig själv har jag ju   


På lördag blir det Stockholms Mässan, den enda traditionella hundutställning vi alltid åker på om jag är ledig och inte snöstorm råder =) hadet!!! Mellan jul och nyår har jag fått SEMESTER!!!!!! Underbart!!!


Tjingeling .......

Av Tina - 7 december 2011 10:37


Idag måste jag säga att det börjar kännas som att julen är på G...Det ÄR vitt ute !!! Hela 4 mm tjockt lager ligger som ett lätt fint lager på balkongräcket då jag smiter förbi fönstret lagom sömnig ÄNTLIGEN,,men högst 1 dm TACK    Snart vänder det igen och blir ljusare,,längtar verkligen mot ljusare tider så man kan träna utomhus utan konstgjort lyse.


Här händer det inte sååå väldigt mycket bland Blåwingar rent tävlingsmässigt, hör att det i alla fall tränas inför en ny säsong igen. Vi är ju några som tränar lydnadsklasslydnaden och kanske siktar mot vinterstart i ridhus innan spår/sök säsongen kommer igång igen   


I helgen fick vi till en exteriör beskrivning av "Gnizta" i Eskilstuna där Lena Stangvik ställde upp med att beskriva några Aussies där. MT gjorde hon ju nyligen så vi behövde beskrivningen för att få Gnizta Korad...och nu är det gjort. Min lilla otroligt happy Vildvittra heter nu mera: KORAD Blue wingfire's Flower Power   hon börjar visst bli stor nu...även i mina ögon hahaha,,,tycker ju alltid hon varit så liten..stackars sladdisar ;-))


Självklart fanns där brister i exteriören såklart NOBODY is perfect except the captain ;-P ,,En del visste jag ju redan..Hon har ju ett ganska litet huvud, lite smalt nosparti (förföljer oss i flera kullar ;-) någon sämre vinkel än annan, lite mjuk päls (urfälld för dagen ) Fin helhet har hon i alla fall..och rör sig bra. Hon är ju heller inte ett dugg påverkad av denna nogranna hanteringen av beskrivaren, mätningen på bredd och höjd och längd eller dyligt. Hon är ju en trygg sprallig tjej och väldigt orädd i miljöer med människor och andra hundar/djur..


Tänker faktiskt därför inte byta ut huvudet/nospartiet trots brister i det yttre för jag gillar träna och umgås med innehållet   


Här är hon på en nytagen bild,,min härligt positiva alltid lyckliga lekfulla tjej:


 Korad Blue Wingfires' Flower Power ( efter: TJH (RÄ) Korad Windedos Night Flight # undan: SE BCH Korad Blue Wingfire's Queen Of Lizards)


 


Vi börjar nästa år med förhoppningsvis en härlig lagom stor kull valpar efter henne och Ted...om honom kan ni läsa på kullsidan, eller i tidigare inlägg i bloggen i november..Gnizta själv har ju sin egna sida.. Snart helt urfälld så löpet står för dörren....  

För övrigt så tränar jag med Gnizta inför 2an och liite 3an och mamsen Lizzie tränar jag inför start i elit lydnad så småningom,,,men ack,,jag är verkligen ingen petare och förbiser lite allt möjligt som säkerligen gör att det blir nerdrag i elitklass...Men klarar vi 1a priser och har skoj så är nerdraget för petitesserna i betyget för mig inte så viktigt utan mer känslan och glädjen i träningen..men självklart är målet fortfarande 1a priser, så lite krav på mig själv har jag ju   


På lördag blir det Stockholms Mässan, den enda traditionella hundutställning vi alltid åker på om jag är ledig och inte snöstorm råder =) hadet!!! Mellan jul och nyår har jag fått SEMESTER!!!!!! Underbart!!!


Tjingeling .......

Av Tina - 2 december 2011 10:41


Ohh så skojj!!! De 5,5 månaders "Tulpanknopparna" har träffats igen..(Lizzie & Canes valpar)


Jackpot, Painted Lily, Carlos Quinto, Curly Sue, ja,,alla utom lille Blix ( BW:s Dow Jones) var närvarande som har så väldigt långt att åka. Visst blev vi några fler Blåwingar som ville ansluta som trevligt var=)


Mia med "Ess" ur Joy Of Kullen, "Spice" och Leffe i Joy Of kullen och "Kicken" med Peder & Leena ur X of kullen hängde på en stund i skogen..Blev inte bara en valpträff, blev ju en liten trevlig släktträff =)


   Här är en samlingsbild på de fyra Tulpisarna som kom

Dålig bildkvalitee för vädret var inte det bästa,,men tack och lov hade vi humören som vanligt var på topp när vi träffades...Inget väder hindrar en riktig viking...och det hindrar inte heller en Blåwinge ;-))


                   



Vi lade ut lite spår i varierande längd och vinkling, gjorde lite uppletande övningar och en hitta övning för Jackpot med lek i skogen med okänd figge,,,Han var strålande enligt figgen Peder =) Tjejerna Sue och Lily tränar lite hitta övningar regelbundet 1 dag i veckan så idag fick de några små spår lagda i stället..Härligt glada valpar som verkar villiga att använda nosen både högt och lågt :-D Vi fikade SJÄLVKLART i skogen under duggregn och snålblåst,,men kallt var det inte:-) Så vi hade i alla fall tur med vädret;-P


Efter ca 4 timmar med att gått med varandra på spåren och fikat så bar det iväg en bit så syskonen kunde få fri öppen yta att rasa på tillsammans,,Vilken det VERKLIGEN gjorde...Vi slutade innan någon gjorde illa sig,,hmm.


Vi styrde sen kosan mot vårt hem där vi värmde upp oss med en salig blandning på glögg pepparkaka ost, Janssons frestelse , skinkmacka ochkaffe och lussebullar..Till fina toner från en stämningsfull julskiva vi fick av Karin & Therese så talade vi om ditt och datt ...jaa,,mest hundsnack såklart..Både jag & Håkan är såå glada att träffa er och att se att de små fortfarande verkar sociala, spontana och lekfulla som tusan...det bådar ju gott =)

VI TACKAR Åsa sååå mycket för den stora fina kassen med allt möjligt smått och gott,,,det lönar sig att vara valpvakt ibland tihitihitihi.....MUMSIGT  ;-)) 


 Fortsatt Lycka till med de små & NI andra såklart


Nu blir det extertör beskrivning imorgon för Gnizta och Jobbar helg ,,,Planen nästa helg är ev. att besöka STOKK mässan på lördagen 10/12..kanske vi se där ? ! Hadet!!!

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards