bluewingfires

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Glad att träning ger resultat :)

Av Tina - 19 maj 2013 01:59

Tänk att jag tror det går åt rätt håll med framåtsändandet med Gnizta:D Idag var det strålande om man får skryta till lite,,, Snabb ut sakta in precis på rätt ställe och fortsatt i bra tempo,, kan få bli liite långsammare. Det som var extra bra var att hon gick snabbt ut från båda hållen idag.. Flera tillfällen :D Hoppas hoppas hon förstått mig nu :) Däremot tvekade hon i krypet,,, hmm det var något nytt. Kanske en tillfällighet idag då ? We" ll see ;) I övrigt tränar vi positions förbättring i fria följet , skall,, nej jag menar vi tränar på TYST i skallet ;) Hundarna e på strålande humör,, poolen e klar, massor av bollar att stå och leka stirrailandbollsleken ... Något som e Lizzie & Toscas favvo lek,, gaaalna! Zkojja har fått prova på " cykla" för andra gången och hon e som brukligt,, alltid med på det vi tar med henne på utan tvekan eller protest? Lizzie älskar dra runt matte på cykeln och Gnizta hänger med vid foten i ett finfint trav, Tosca vet nog inte anledningen,,, när man kan galoppera lös flera hundra meter framför helst Utan cykel ! Ett härligt gäng och så olika personligheter :) Imorrn blir det uppletande och på em . bjuder dagen på vallning i Vallningstuna ;p Hos Sussi & Peace =) Såå trevligt att träffa dem i hagmiljö oxå :) .. Ja lite lydnad tränger vi in imorrn oxå såklart ! Måste ligga på nu ifall ,,,,? Natti natti !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 11 februari 2014 10:45

  Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment hull...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards