bluewingfires

Alla inlägg under november 2010

Av Tina - 13 november 2010 19:33


Fick en fin höstbild från matte en härlig matte, nämligen Ingalill på hennes gosse ur vår första kull..Korad BW:s Loke   Man har mycket goa minnen från när den allra första kullen kom till världen :-)


  


En nytagen bild från unga Yoshi ur "Kakkullen" 2009 som återigen fått HP 1kv 1 kk i oktober för Carl Gunnar Stafberg i J.kl i Tramsö. Nu skall han utvecklas lite till för att ställas ut lite mer färdig,,kanske kan få ett cert så småningom ? :-)


  


Fina goa Yoshi  


  


Jaa, och det här var ett tag sen jag fick på min mobil   (som jag nyss o rensat på bilder & filmer   ) 

Då dök i alla fall den här goingen upp..SE LCH BW:s X Of Hot Shot ( kull 2007)

Alias "pajas" som en del dagar är med sin husse Jonny som har höglyftande arbete, mobilkranar    Pjassen ser sååå liten ut låångt därnere..  


  


Nu blir det....


  


...och såå mycket bättre,,jag hoppar kvällsmaten tror jag    


BW:s saknar bara en knapp handfull poäng för att få SKK:s bruksuppfödarpris   Sååå duktiga ni med Blåwingar är!!!,,hoppas vi fixar ihop mer poäng nästa år eller hur ???


Så här räknas dessa poäng,,,+ minst 3:a på utställning..


Bruksprov för skydds-, spår-, rapport-, sök- och bevakningshund

Godkänt betyg i elitklass 5

Uppflyttad till elitklass 4

Godkänt betyg i högre klass 3

Uppflyttad till högre klass 2

Godkänt betyg i lägre klass 1

Prov tjänstehundscertifikat

Polishund 5

Räddningshund 3

Bevakningshund 3



man får poäng fr.o.m gk lägre + minst 3:a i kv på utställning eller GK exteriör...Tror vi har 31 p (Vi har alla poängen i elitklass just nu-6 blåwingar tävlar elit 1 GK lägre sök ) 35 skall man ha minst      

En gk i högre spår men ej utställd= 0 p.. flera i lägre men bara en av dessa har startat lägre ännu och blivit GK men tyvärr inte utställd som vuxen = 0 p en Blåwinge är TJH men tyvärr krypt. (annars 3 p till)  

Spännande om det fixar sig under nästa år¨  Vi kan Om vi vill...  

Tjingeling & glöm alla ev. världsliga bekymmer, det kommer nya imorgon   




Av Tina - 9 november 2010 19:33


Vi börjar Bloggen med att gratta Erkki med Buddy ( X of kullen ) som inte bara tävlar elit spår, nu även startat 2 lägre sök varav 1 gk resultat och en 2:a plats   Jättetrevligt med sökekipage bland Blåwingarna,,vet att fler är på G :-)

Grattar även Lotta med Tex ur samma kull som debuterat i lydnad,,( Tex har första pris med dottern ) nästa gång landar 1:a priset med dig med 


Ännu en liten "Kaka" (kull 2009)  har gjort tävlings debut. Leffe med Spice körde appell klass i helgen o blev Godkända:-) Grattis till er båda, Spice är enligt Leffe en riktig glad och pigg, lekfull arbetsmyra som bara ska få lite mer stadga i lydnadsmomenten så kommer de igen.


Ett Grattis går även till Isabella o Madde (Ginkullen) för ett riktigt fint MH, Beskrivaren sa att Madde var en väldigt trevlig hund som gav ett fint och stabilt MH, glad och kvicktänkt tjej..vilka fina lovord   Däremot avstod de skotten då hon tyvärr inte är riktigt gillar då det skjuts och Bella ville inte göra det ev. värre så att hon kanske flyr.

Här ses Buddy, Arrac, Madde & Spice...Den här Bloggdagens Gullisar för oss   


           


Idag bloggar jag som tusan,,,Men Blogg lusten försvann när träningslusten blev  på topp   


Jag har kommit igång ordentligt med lydnadsträningen och Gnizta i höst...måste visst vara lydnad till spåret också, så bättre sent än aldrig   


Under ca 2 års tid har vi bara lekt, gosat o försökt vara allmänt skötsamma,,jag satsade på mamsens "Lizzies" brukschampionat o var slö för att på "riktigt" träna 2 hundar samtidigt..men nu vette sjutton,,Nu tränas det 3:an på Lizzie o 1:an + appell för Gnizta   Sååå kul plötligt!?!?

Två olika hundar på många sätt..men jag lär mig nog båda till slut    


Igår tog jag med video kameran för att se hur långt vi har kommit i 1:an, jag o Gnizta,,och jaa, det finns att fila på i detaljerna men i det stora tycker jag det börjar arta sig. Hon E SKOJ, SNABB o LEKFULL att träna....Jag vill tävla!!!!!


Att hon e skojsig visar har hennes MH profil som ÄNTLIGEN dykt upp på avelsdata. Den profilen speglar verkligen hela henne på ett mycket bra sätt på riktigt och som hon varit ända från 3 mån  ...

Här jämförs hon med medelvärdet för rasen (röda linjen) 1243 st Australian Sheherds.

Inte så pjåkigt tycker jag själv,,,lite mer jaktintresse önskas ,,, Målet är självklart inte nått o allt går att förbättra heeela tiden, tyvärr kan ju vissa bitar bli sämre också i kullarna utan att man vill det...Vi människor tror vi kan styra allt här i världen, men faktiskt inte, generna ökar spänningen och styr inte alltid som vi vill och tror       Lite skall väl sparas åt "det okända"...


Gniztas MH...

  


  

Nu är det ut i snöyra och snart .... 


Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards