bluewingfires

Alla inlägg under november 2011

Av Tina - 11 november 2011 21:13


Visst händer det lite hos Blåwingarna även om aktiviteten ligger nere lite mer under den mörka årstiden, framförallt bruks tävlingar..Men sen sist i bloggen i oktober har det hänt lite i alla fall på tävlingsfronten att glädjas och gratta till... 


Gnizta (kull 2008) gjorde ett GK MT (401p) , Isabella & Madde (kull 2008) fick sitt andra 1a pris i klass 2 med delad första plats, Erkki & Buddy (kull 2007) Klarade Delprov 1 för räddningen, och Peder & Kicken (kull 2007) har startat i lydnadsklass med 1a plats och 1 a pris 192,5 ,,då har de också något att pyssla/tävla med i vinter innan spår/sök säsongen kommer igång igen=)


..Leffe & Spice blev klubbmästare i bruks med 9 i snitt !  Härligt med duktiga aktiva valpköpare,,då vet man att dogsen somnar glada, nöjda och belåtna på kvällen =) 


Faktiskt nya valpplaner igen...inte alls likt mig så tätt, men det blir så den här gången av olika anledningar....


Alltså planer på en första kull med vår Gnizta finns nu färdig. Känns jättebra med dessa två individer tillsammans.

Den här gången har jag valt en Svensk hane som redan lämnat efter sig flera bra avkommor och som gjort ett bra MH och ett bra MT.

Både han och Gnizta dubblerar flera goda tränings/miljö/arbetsegenskaper,


Båda två är HD/ED fria, öga ua, sociala, lek/kamplusten är mycket bra hos båda två, de är orädda och nyfikna över medelvärdet hos Aussien,,och skottfasta såklart, båda med ettor på MH t! 


Teddy, som han kallas, är GK högre spår, korad (417p) och Svensk utställningschampion..


Korad SUCh Mr Binks Gentleman Jack "Teddy"


    


Gnizta ( heter egentligen Blue Wingfires Flower Power) började jag träna på allvar för tävling mycket senare än alla mina tidigare hundar då jag tävlar hennes mor och ett mål var SE BCH som vi förra året kunde glädjas åt=)...


Vi startade 1 lägre tävling i höst (kom inte med på fler) där vi missade slutpinne- d...keln;-),,,ja tiden också då vi snurrade för att hitta slutet;-P


Vi har tävlat i klass 1 190,5 p och hon har gjort ett GK MT nyligen på 401p. Som lite grädde på moset är hon också utställd med CK Cert och BIM i år:-) 


Gnizta & jag e i alla fall på G, och jag känner mig inte ett dugg orolig för att hon inte så småningom skulle klara fortsätta uppåt i brukset .. men det blir till nästa höst om det nu förhoppningsvis blir valpar till våren...nu är det dåligt med spår tävlingar kvar..


 


 Då jag äger och har ägt,,hennes mor och mormor så kan jag ju jämföra lite. Gnizta snabbare i allt hon gör än både hennes mor (Lizzie) och mormor (Winga)  både tekniskt, i tanke och handling, så det gäller att jag hänger med och belönar rätt. Lite mer förarmjuk än mamma sin,,mer lika sin mormor på den biten. Viljan finns där massor av=) En smart, lättlärd, tjej med will to please i massor,,En Aussie...men hon alarmerar bara när hon vaktar..inget överdrivet resursvakt vilket ju är en fördel i många lägen=)


Hon är verkligen en kul älskvärd tjej som ger allt i träning för mig:-)  I spåret är hon ivrig men hon tar det mycket lugnare och mer bestämt nu ,,hon hade mer en naturlig "söknäsa " från första stund, men med mitt ofta helgjobb blir det enklare att "tvinga henne" ner med spårnosen..lättare att få till träning oftare ;-))


"Kärleksparet" Gnizta & Teddy är alltså två trevliga individer som båda är miljöstarka och väldigt enkla hundar att leva med, träna med och ha med sig var man än är. Båda två är trygga bland andra hundar och bland folk. Vi hoppas och tror att detta blir en frisk, trygg och arbetsglad kull med en Aussies karaktär och utseende. Alltså en Vakt/vall/ brukshund - där vi helst ser att köparna är intresserade av detsamma för en aktiv trevlig framtid =)


Vi hoppas och tror att de för de goda egenskaperna vidare till sina små,,och som gärna kan få bli ännu bättre;-))


,,,nu blir det uppfödarmöte i EBK imorrn och spår träning i Heby på söndag..I slutet på November en valpträff,,,längtar sååå   

Tjingeling



Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards