bluewingfires

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Grattis Bella & Vaaarning för orm!

Av Tina - 14 april 2010 20:12

GRATTIS ISABELLE 19 År

Idag!

 

 Äskade unge!,,för ungen vår, det är du hur gammal du än blir !

 

Inte klokt på en fläck,,studenten och allt i år för henne  

 

 Hon har valt menyn ikväll såklart och som present får hon besöka ett spa för mys & massage någon dag,,lite pengar till kassan fick hon oxå,,,det kan det aldrig bli för mycket av ju   



Igår hade jag och hundarna en helt underbar ledig dag med strålande sol efter en jobbig arbets helg, ja till slut blev dagen i skogen underbar ..Jag gav i alla fall blanka f-n i grustaget inne, lämnade "snabeldraken" och det grusiga golvet och bara njöt av utelivet med dogsen o solsken, spår och fika såklart..

 


     

 

Först åkte vi till skogs,sen till ett gärde för att spåra. I skogen skulle jag och Lizzie genomföra lite spårupptagtips att testa jag fått av en valpköpare   ,,för bakspår det är Lizzies sämsta bit i spår arbetet,,just bakspår har vi  procent 50 % på tävlingar,,,ELLER så kan vi ganska ofta missa vi första pinnen och detta är MYCKET retsamt förstås,,det e många poäng borta för den skull.

I övrigt har hon " i alla fall hittills" aldrig gått vilse eller gett upp i spåret! Hon kämpar alltid tills vi hittar spåret efter ett ev. tapp´och hittar till slutet,,(hur vågar jag skriva detta egentligen !!!)  Tänkte dotter Gnizta skulle bli lika bra och bättre,,hmm.

       


    

        


Sagt och gjort,, då jag lagt ut testet och lagt ett litet spår till Gnizta i skogen så för andra gången på 2 veckor klev jag på en.....Hjääälp...orm!

Den här dagen såg jag den tidigare och blev inte lika överraskad så när jag samlat mig tog jag upp mobilen och då blev jag naturfilmare i stället. Fyyy det verkar som det blir ett riktigt orm år,,Stackars hundarna! Min jobbarkompis hund jag ´nämnde igår om är hemma, men blå i ansiktet och halsen, går dåligt men blivit mycket piggare tack och lov, så vi fortsätter hålla tummarna Annelie

   

Varning för ormfilm,,,Om ni törs så Kolla min lilla filmsnutt från igår fm i spårskogen mobil filmning så därav en sopig kvalitet,,,Ormen fräser och låter hemsk,,hualigen och jag var själv där ute med denna hemska varelse!



Nåväl vi fick till en massa upptag som blev lyckade och med STORT sug hos Lizzie   

Gnizta fick ett litet spår med föremål på slutet,,,i skogen gick hon jättefint men sen skulle vi ut på en lägda,,,visserligen en väldigt blåsig sån men ändå..5 föremål 4 vinklar...sååå himla uruselt det gick,,,Hon spårade ganska bra i kopplet efter mina spår fram till där jag lagt spårselen för starten ca. 100m sen var det kass,,,Trots vind i ryggen från början,,,(hon har ju inte spårat mer än kanske 12 tillfällen så jag var noga med vind i starten)

Hon i princip vindade in alla föremålen och gick alls inte i någon spårkärna..Hon såg helt enkelt ut som ett stort ? ibland och stannade för att titta på mig...Hon är bra söt när hon har ? -blicken, men grrrr!   

Winga & mamma Lizzie hade ett annat sätt i spåret från början än vad hon har,,så jag måste ha ett annat spårupplägg för den här damen tror jag. Hon har inte spårnäsan naturlig på samma vis,,,Tror hon skulle passa bättre till sök hund kanske..social, bra "hög" näsa springer gärna och letar. Men fler chanser som språhund skall hon självklart få,,,Hon är bara en lite "fladdrigare variant än sin mor och mormor men som gör allt hon kan för att försöka förstå sin matte, vilket inte alltid e så lätt    Gnizta har en massa andra bra sidor att använda i vår träning som jag kommer ha nytta av,, pigg, glad social, kampglad och lekful,,,l min lillstumpa  ....och spåra det lär hon sig med erfarenhet och flit om än lite fler tillfällen. Åkte ändå hem mycket nöjd till slut,,,,tänk vad vädret kan göra     

 

Årets första skott träning på klubben fick vi också senare,,,gick finfint  Nu har hundfolket ramlat fram ur stugorna och ut på träningsplan hihihi,,Känns bara bra!

På lördag firar vi Isabelle med släkten och på söndag tänkte vi träffas de som kan ur sista kullen "kakorna" hos oss för spåra/söka , snacka kakbitar, grilla och säkert busa oxå  ,,,såååå trevligt..längtar, längtar , längtar!

  

Bye Bye   säger Gnizta---kanske en blivande spårhund trots allt ;-)





 
 
Pia och Ozzy

Pia och Ozzy

15 april 2010 20:43

Vi syns i skogen på söndag. Det ska bli sååå kul att få träffa några av Ozzys "små valpar"!
Hoppas att alla ormar håller sig undan!

http://www.aussiebuddys.se

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

15 april 2010 20:53

Det känns trist att vi inte kan komma på söndag... Men ni som är där får se till att ha så roligt :) Vi träffar väl många på kennellägret i alla fall!

Ja akta er för ormarna, och alla fästingar som börjar krypa fram :S

Kram från oss!!!

http://www.hundreda.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 11 februari 2014 10:45

  Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment hull...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards