bluewingfires

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Tina - 16 juni 2010 19:06

Tänk att min lilla lilla Tirex, som somliga kallar Lizzie så pga storleken nu äntligen har fått sitt 3:e brukscert,,   

 

  

Nu är hon Svensk Brukschampion i spår   Det tog sin tid,,men vi slog till i Ludvika i söndags, Det är svårt att få plats och sen ska allt klaffa på samma dag också..Vi fick Första certet 2007, 2008 inget- fick hon valpar) andra certet 2009 och så nu i söndags:-) Jag e stolt som tuppen såklart trots att jag inte alls är stolt över allt,, det går verkligen troll i vårt uppletande,,:-(

Här är i våra betyg,..

10-10 spårupptag, 10-10 spår,  5-5 uppletande,,(bedrövligt var det igen   stannar och stirrar på mig, väntar på kommandon om och om igen, men kommer i alla fall in snabbt när hon hittat ..Nu skall det tas tag i på riktigt!

Det finns att fila på som vanligt..  Nån som t.ex vill träna inkallningen åt mig ...lyckas inte med någon hund i brukset i det momentet,,den kortare inkallningen i lydnaden går lite bättre i alla fall. 

För övrigt är jag jättestolt och glad över detta

 

FF: 8,5- 8 Ink. ( strul vid stegff, snett sitt)

stå ligg: 5- 5 (katastrof moment,,jag avskyr detta)

Framåts: 9,5- 9,5

Kryp: 9,5- 9,0

skall: 9,0- 9,5

Metall app: 10- 10

Tunga app.10- 10

Hopp 7,5- 8 (islag, såå onödigt)

Stege 10- 10

plats: 10- 10

 

582p cert 1:a plats i Ludvika BK.. Synd var att det bara fattades 1,25 p för min klubbkompis Tappe till ett hängcert ,,Men Tappe lämnade damerna först hihihi tackar vi för   Det fattades bara ynka 2,5 p för cert för 3:an också , tråkigt för dem. De kan få sina nu;-)

 

I alla fall, Hejja Skultuna BK !!!! 1:a och 2:a i Ludvika!

 

  

 

TT= TinaTöntigt glad hahaha.vilket smile jag har :-D

 

Tappe fick ju förresten stå som 2:a på vårt DM i Fagersta BK i och för sig,,där stog jag och Lizzie 3:a, så någon rättvisa får det vara ;-) Vann DM:et gjorde duktiga Towa Lindh med sin Quala..Grattis!!!

 

Flera som deltog var unga Kicken ur X Of kullen, Pia med Ozzy ur Stammix kullen.

     

 

Kicken med Peder och Ozzy här med sin son Puppe (Tosca # Ozzy)

 

 

 Pia och Ozzy fick fasaner i spåret 2 m framför sig som inte ville flytta på sig,,(säg vad inte Pia har stött på i skogen)   Blivit jagad av attack grävlingar ;-) vallat hem några kronhjortar, stött på älg mitt framför ögonen, och spårat över björnbajja enlit spårläggarn,,,hualigen,,ozzy e lika glad för det,,men matte,,,NOT!

En vuxen fasan och en unge var det denna gången,..fy sjutton de kan nog bli arga och skydda sina små..Där klev Pia och ozzy av spåret.

 

Peder och kicken däremot gjorde en strååålande lydnad och tog 3 föremål i uppletande men fick bara 3 pinnar och slut..Kicken hade jobbat superbra runt hela spåret i hettan i alla fall, han är ung och det var bara hans andra elit tävling ...så Peder O Kicken,de e verkligen på G och har framtiden framför sig !!!  En till Aussie som verkligen är på G i brukset oxå är mackans Skippo som hade överlägset bästa lydnaden i Fagersta men då sket sig spåret i stället på sluttampen..Bit ihop och kom igen Mackan!

 

Pris pallen i Fagersta på DM: et den 6/6 Sveriges national dag:-)

 

DM 1:a Towa 2:a Tappe & 3:a Tina

 

  

 

Vinnare totalt var Janola Nyberg med Iver, GRATTIS!

 

**************************************************







************** 

Leena & jag blev total blåsta i måndags kväll,,båda lika blåögda och utan förstånd ;-)

 

Leena har alltså fyllt 50 år MEGAGRATTIS!!!! Kan man inte trooo...se själva!

 

  

 

Vi har klurat,,Hur skulle vi lura henne till litet slutet sällskap för att få fira henne liiite grann i alla fall utan att hon fattar nå´t,,??? Joo, Jag bad henne bara komma hem på en fika i måndags em/kväll, sen ringde jag Pia som ringde Therese, Jonny och Ami,,Vi som bor närmast så de skulle kunna närvara i smyg och överraska henne med en present vi köpt. Ett litet glapp innan de kom skulle jag bara hämta Bella vid bussen,,,Skynda skynda, jag ville ju inte missa hennes min när vi alla var samlade för att utbringa ett fyrfaldigt...

Jag väl hemma utanför på trappen viskar till Erkki, har ni sjungit, gett present eller? -jaja hon fattade direkt svarade han,,

Okej tänkte jag då dj--lar är det min o Bellas tur att sjunga jag må du leva eftersom vi missade...MEN dååå hoppade Leena själv fram med en hög med blommor, tårta, vitt vin och ett fint kort på mig och Lizzie som hon gjort i datorn som Grattis till championatet..Fatta att jag blev ALLDELES STUM,,,tårögd och jätte jätte glad över mina underbara valpköpare och deras lilla hyss...Snacka om att både Leena och jag blev blåsta samtidigt, för hon hade planerat detta med de andra och jag planerade med de andra inför firandet av Leena,,,rörigt,,,jaa,, otroligt,,det brukar bli det med dessa alldeles underbara personer ,,och Håkan han hade haft telesamtal om planerna heeela dagen på jobbet men inte avslöjat ett dyft för mig, hehehe TACK allihopa för alla GRATTISAR och ni för det här fina !!!

 

  

**************************************************





Låång blogg blev det men jag måste berätta BANDTEN ur X Of kullen har DEBUTERAT i Klass 1 x 2 med 2st andra priser,,Hurra vad ni kunde ju!...Gogogo Cissi,,Bra jobbat nu har hon fått blodad tand Kul !!!

 

Gladast av alla i frack e Banditen:-)

  

  

 

NU till något som inte alls har med hundar att göra MEN DET som alltid står på FÖRSTA plats i ens hjärta,,,Våra barn, tonnisar...Isabelle har tagit studenten STORT GRATTIS till vår älskade dotter och stort Grattis till Malin vår yngsta som slutat 9:an!

 

   

 

Malin slutar 9:an,,,ledsamt men spännande samtidigt!

 

  

 

En som fyllt 40 pannor för ett tag sen är Flashis matte Therese som vi var hem till och firade..De hade sååå goda smörgås tårtor,,Mums fillibaba som barnen sa  förr,,,;-) GRATTIS ÄNNU EN GÅNG THERESE!!!

 

  

Tjingeling Nu väntas sommaren stå runt knuten   Me like!!! 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards