bluewingfires

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Tina - 15 oktober 2010 10:15


Börjar med en bild på en sockersöt tjej jag inte får så många bilder på som jag vill,,,tänk att man aldrig får som man vill  ;-) BW:s Sugar´n Spice 1 år,,,Hon e sååå lik sin mamma Tosca!


  



Just inget om hund men...Blev så full i skratt  här om morgonen ( eller tvärsom menar jag),,i alla fall fundersam över en del människor..Inte första gången man hör detta..

En kvinna skrapade fram 500 000:- på TV 4 morgon program och strax innan sa hon,,-hoppas ingen fler 50 000:- visar sig!!! Hur glad o tacksam är man nu för tiden?  Så blev det TYVÄRR  inte heller (hon var inte värd mer för mig efter det uttalandet) hon fick alltså 10 ggr mer och sa helt utan känsla något i stil med: - så kul och så bra, rörde inte en min utöver det som måste till för att forma orden ...man skulle ju jubla   500 000:- e ju mycket pengar,,,Är det fult att bli glad nu för tiden? Jag trodde vi var födda med att kunna visa glädje, sorg, ilska, kärlek mm mm ,,Vart tar spontaniteten vägen o känslan ?  Punkt! 

En torr Svensk utan nyanser vill i alla fall inte jag tillhöra eller stå för..Är jag glad visar jag, är jag arg visar jag, tycker jag inte som någon annan håller jag inte med heller,,,


JAG HAR FÅTT SKÄLL IGEN  ,,nu av Therese och Kaka :-P Bloggar för lite tydligen,,så nu så,,gjorde jag det..även om det inte blev så mycket hund som kanske förväntas;-)


Lite hund i alla fall,,FLM = Flitiga Lennart och Marble Cake " Marre "som nyss blev uppflyttad till lägre spår,  tävlade nu lydnadsklass 1 förra helgen med andra pris. Grattis till debuten i lydnad också, han missade 1:a priset på att Marre ville ändra om 2 moment lite men fick visst noll då;-P men, men,,Nu vet han ju det och vi önskar dem lycka till nästa gång :-D   


Foto: Anna Roos

  


"Marre" 1 år


Nyanser ja,,i uttrycket, hahaha.. undrar hur jag såg ut i min nuna när jag anade att överraskningen  Emma hade på G ( Yummie Arrac "Arrac" är hennes hund ur Joy Of baking kullen ) skulle bli en lydnads eller appell debut idag INTE blev som vi misstänkte utan ett MH :-O !     ...De är ju endast knappt 13 månader,,, så lite väl ung kanske jag kan tycka men de fixade till det bra trots åldern.  


 Vi som brukar fixa gemensamt MH, helst vid minst 16 mån ålder så de kanske mognat till sig lite få samma bana och beskrivare så vi kan se det olika mellan syskon OCH kullar mer rätt. (nu är det också tyvärr mitt i vintern för kullen vid den åldern) Hahahaha snacka om blåsning...Vi får nu tyvärr klara oss utan lille Arrac då :-( Men tacka för överraskningen och Grattis till genomfört MH och kul ni fick fina lovord,,vi blir stolta som tuppen också såklart när man hör sånt :-)


Här är två bilder på lill killen Arrac :-) <3



Foto: Emma Hammar


  


ps- är du nöjd nu Therese? ;-) ;-) ds.



Tjingeling och natti natti!

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards