bluewingfires

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Störtsköna!

Av Tina - 1 oktober 2010 09:00

Tycker de är helsköna,,Therese o Flashi (BW:s LPI LPII Korad Miss Flashdance som normalt de senaste åren bara tävlat elit spår men som helt apropå i helgen ställde upp vid Heby Bk.s lydnads klass tävling i klass 3 för att det saknades ekipage för att genomföra tävlingen. De  fick 243,5 p- 2:a pris och en 1:a placering  ,,, Tyvärr fick de noll på sitt i grupp o noll på sitt under gång ( knepigt det där, sitt lär man ju in bland det första hihihi ;-P)  annars var det 9 or, 9,5, 10 och en 8 på resten av momenten trots att det är minst 2 år sen de tränade detta. De fortsatte fram tills nu med spårtävling/träning o lagt detta med lydnadsklass på hyllan dessa år,,Nu tycker jag med flera att de verkligen skall ta tag i lydnaden också igen skitbra gjort ju och inte alls långt från 1:a priset! Såå härligt prestigelöst!!!


    


Korad LPI LPII Blue Wingfirés Miss Flashdance "Flashi" som bebis och vuxen




Åren far förbi,,valpkullarna blir äldre o äldre,,.men inte vi    Vår första kull, 2002 -Gladiatorerna, är nu 8,5 år gamla. Hittills har 5 kullar sammanlagt 36 små "Blåwingar" sett dagens ljus här i Haraker...alla med sin speciella egenhet o charm..(ett gemensamt särdrag hos flera är att de flesta är exceptionella mattjuvar i obevakade/ bevakade ;-P  ögonblick hrmf...  


Här är ett ex. från en av de yngre Blåwingarnas rekord i att sno mat, husse beskriver tillfället här: - Är riktigt matglad efter det att dom första 2-3v matvägran avslutates, rekordet är nog: sin mat, 700 gram starkt kryddad grillad fläskfile, storebrors ej uppätna frukost & som avslutning kattens skål med torrfoder – allt detta i en följd men då var han mätt  Så här har jag lyckats med en genuin röd tråd igenom kullarna hehehe ....  Bra eller dåligt???    


Nu planeras för fullt en ny kull, det är sååå spännande med förforskningen..Min Lizzie,  skall paras för andra o troligen sista gången nu i vinter eller till våren 2011...Info om hane kommer längre fram..


Min underbara kamrat på bilderna här...


SEBCH KORAD LPI Blue Wingfirés Queen Of Lizards som bebis o vuxen




 


Nu e det slut för idag   

  

 
 
Anna & Silver

Anna & Silver

4 oktober 2010 09:02

Åå Flashan är så fin ;) Lizzie med såklart! Hoppas allt är bra med er i Haraker! Kram från Sillen och mig!

http://www.silver-bullet.se

 
Maja och Link

Maja och Link

5 oktober 2010 10:30

Åhh..vad spännande med en ny kull! Då måste vi få komma och gosa, men först när alla är tingade!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie & Kira

5 oktober 2010 19:05

Håller me dig. Ett helt fantastiskt par Therese & Flashi. Alltid glada och otroligt hjälpsamma. En klippa i klubben. Fina bilder.

 
Ingen bild

Therese och Flashi

8 oktober 2010 17:59

Tackar tackar för alla snälla kommentarer,ja man kanske skulle lägg lite krut på lydnaden men jag har inte riktigt haft något mål där och då blir man lite omotiverad att träna.Det är ju så mycket att träna på i brukset och där har jag ett mål.men man kan ju göra något annat för om växling.Nu har vi ju mycket grund lydnad från brukset annars skulle det ju inte funka.Men att hon gick in i rutan trodde jag aldrig och vittrings apporter är ju jackpott i spår pinnar man tar alla i munnen(hon fick in 4 i munnen på fredagen när jag skulle träna)jag skrattade så jag nästan kissade på mig,men på tävlingen tog hon rätt.Sättande under gång var det enda (förutom frittfölj) som jag visste hon kunde och det nollade vi så kan de gå.ha det nu så bra alla kram Therese o Flashi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 11 februari 2014 10:45

  Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment hull...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards