bluewingfires

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

GRATTIS Alexander & Flashi!

Av Tina - 25 oktober 2010 14:39


Så himla glad jag blev av ett mess jag fick på min lunchrast i helgen   

Alexander, son till Therese & Anders som har Flashi meddelade mig att de ställt upp i agility KM på deras brukshundklubb Heby bk. Det resulterade i en 2:a plats av ungefär 10 st sa han !!!   

De två är såå duktiga i agility så synd att de inte går in för det mera   Då skulle nog många få se upp   


Här är lite bildkavalkad på de två ...Fotograf: Anki.


            


STORT GRATTIS ännu en gång!!!! Man blir stolt som tuppen   


Själv var jag till klubben en sväng med mina tjejer idag ..

Lizzie- tränade jag rutan, vittringen, fjärren,,fy sjutton sån bra och lyckad träning. Hon tog rätt pinne & detta UTAN att äta upp den,,behöver förbättras ytterligare men det går liksom att resonera med henne,,hon känner mig och verkar förstå vad jag vill vid det här laget   


Rutan - snabbt dit fleeera gånger,,ännu lite osäker på vad mitt i är utan target, men det kommer ,,vi resonerade lite och vi förstod varandra mer o mer även här..hoppas det märks även på nästa träning   


Fjärren- inte med klistrade bakben,,men sååå mycket bättre position från 6 m idag,,jippiii,,Längtar till det e klart för start,,är ju sååå tävlingssugen igen   men känner mig mer nervös inför start i lydnadsklass än i brukset ?!?!   Alla är så himla precisions-duktiga i lydnadsklasserna än vad jag tyvärr är..Gillar inte småsmåfila för mycket,,tappar liksom tränings glädjen då,,bara vi får 1:a pris så e jag glad den dagen.    


Sen var det Gniztas tur. Vi körde igenom klass 1 bara.

Ohh hon har blivit en dröm att träna,,sååå himla glad och villig i allt..men allt hon gör går lite fortare än med hennes mor, blir kanske lite slarvigare om jag inte ser upp, lite för snabb så jag har svårare att belöna "mitt i prick"  om jag så säger ,,men... det går framåt med mig med    


Nu skall vi bara lära oss skilja ordentligt på ligg u gång o stå u gång. För övrigt är grunderna lagda till resten så det e bara fila vidare nu så det blir bra 


Hem snabbt efteråt och möta upp min galna syrra Karin som tränar inför vättern rundan, Vansbro simningen och allt annat galet..Hon kom sladdande på hennes racer cykel från Västerås till Haraker, fikade snackade lite och raceade hemåt igen,,,Puhh!! Två galna i min närhet,,Karin är ännu så länge snäppet "värre" än Håkan ...men båda gillar vinotinto då och då ändå så helknäppa är de inte ;-)


   


     Vansbro simningen hur sjutton kan man bara tänka det!!!!???? ,,,kan väl medge att jag SKULLE vilja ha liiiite av denna sortens galenskap i mig,,annars kanske jag rullar fram en dag,,skulle nog funka om jag har lika snabba, dyra och bra joggingdojjor som de ;-P NOT!


Uff, kom just på att jag glömt beställa.....

   

...igen !


Tjingeling   






 
 
Anna & Silver

Anna & Silver

30 oktober 2010 16:20

Grattis Flashan och Alexander! :D

http://www.silver-bullet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 1 maj 2014 21:26

Nu är det jätte trevliga tider med mycket hundrelaterat igen !   Mia med BW:s Petite Choux gjorde exteriördelen med godkänt och fick därmed titeln Korad på fina "Ess"  och Karin med den yngre söta förmågan BW:s Painted Lily gjorde detsamma men ho...

Av Tina - 13 april 2014 00:19

  Normalt är ju inte helgjobben trevliga, inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag,,utan mer för att helgerna blir mer och mer värdefulla för mig. Har ju alltid jobbat varannan och börjar väl grubbla mer o mer över dem..MEN en stråla...

Av Tina - 11 mars 2014 10:45


  Känns såå skönt att Håkan och hans Zkojja börjar hitta ett riktigt bra teamwork så även på tävling blev det en lyckad känsla för dem:) Hon är en svår hund på ett sätt men en enkel hund i vardagen....)       Zkojja är och har alltid vari...

Av Tina - 11 februari 2014 10:45

  Nu var det ett tag sen,,nämligen i januari månad men Kan inte fatta att vi fick ihop det till slut! Känslan på fm i Kungsörs hundarena var INTE bra..Jag och Lizzie blev helt irriga av att fria följet kom som tredje moment. Jag blandar moment hull...

Av Tina - 26 december 2013 21:56

0,5 poäng från championatet idag...Surt sa räven !   Femte gången i elit lydnadens krångliga värld.. Med hittills fyra starter 2 st med 2:a pris 2 st med 1:a pris ( de två sista ) så hoppades vi på att träningen gett näring och lite förbättring å...

Presentation


Uppfödning i liten skala med inriktning på arbetande Aussies

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards